Nalgunha maneira de Filosofia, a estancia
humana enriba da Terra amosase coma unha gran roda, a cual, polo que as veces
parece, pasa moitas polo mesmo lugar e tempo.
Vou tentar desenguedellar a parrafada
anterior:
Pasado mañá, se o tempo o permite e a
autoridade non o prohibe, a miña santa señora compañeira e mais eu imos de ir a
capital do reino. Concretamente a Villa de Magerit.
Pensando en que o tempo pode tentar
non permitilo, e a autoridade xa veremos, iremos en tren desde Vigo hasta a
estación de Principe Pio (¿Por qué se chama así?).
Precisamente a forma de trasladarnos a Madrid,
é a que me deu que pensar noutros tempos xa lonxanos, nos que a única maneira
de viaxar era en tren ou en burro. As diligencias tiradas por cabalos e
carretas tiradas por mulos, xa non funcionaban.
Naquelas viaxes, que os da miña xeneración
faciamos a Barcinonova ou a terra euskalduna, era case unha aventura como a de
pasar o charco polas xeneracións que ian a facer as americas, e voltaban case
todos igual que cando marchaban coa deuda pendiente do diñeiro pedido para
marchar añadindo o que tiveran que pedir para volver. Esto recordame eses
contratos que dicen que le fan ás mulleres que unha panda de fillos de puta as
prostituen a má cara. Esto pareceravos unha esaxeración, mais se seguides
atentos veredes que non é tal.
Cando saía un da aldea camiño das ciudades
onde habia choio diferente o de tentar sacarle cousas pequenas a terra, era
case o mesmo que tentar chegar a Cuba, Venezuela ou Arxentina; ir hasta Vigo
subir a un barco que fora para alá e esperar un feixe de días.
Saiamos da aldea, no meu caso distante doce
kilómetros da primeira estación de tren na que solo paraban os trens cor reo
comarcais. Polo tanto, habia que chegar a unha estación onde parasen os de
grande percorrido, hasta uns puntos chamados nós ferroviarios nos que habia que
facer transbordo, collendo outro tren a outra dirección que te levaria cerca do
teu destino, se o peor non tiñas que facer outro transbordo.
Outra cousa era a velocidade don comboio. Habia
algúns que na época da vendima, o pasar polas viñas, daba tempo a baixarse
coller uns cantos ácios, comelos a volver a subir sen demasiado esforzo.
O mais bonito de todo eran os enamoramentos,
que tiñan lugar nunha viaxe daquelas. Coñecianse conxéneres do sexo contrario e
a pouco que un o procurera acababase con promesas de amor eterno mentras durase
a viaxe. O chegar o destino o mais probable era que nunca mais se volverian a
ver.
Naquel camiño habia tres estacións das cuales
conservo recordos imborrables. A primeira a de Lubián, estación na que habia
que subirse a un tren hasta Puebla de Sanabria, uns trinta kilómetros de
percorrido, tres cuartos de hora de viaxe, solo habia dúas estación
intermedias: Requeixo e Pedralba.
A estadía na estación de Lubián podía ser de
un par de horas, pous o acompañante e maila burra tiñan que volver e habia
unha boa camiñata hasta a aldea. O chegar a Puebla, tiñas que esperar cinco ou
seis horas esperando algún dos expresos que chegueran a Medina del Campo. Estas
eran as tres estacións das que falaba antes.
Na estación de Lubián rara vez se coicidia con
outros viaxeiros, porque habia poucos e os que eran da bisbarra chegaban co
tempo xusto. Habia que entreterse cos lagartos e os merlos e carrixas que por
alí andaban.
Na de Puebla aquelas horas que habia que pasar
daban para moito e para pouco. Moito aburrimento e pouco tempo para baixar a
vila. Si era no inverno habia unha estufa de leña que se enchia de xente ó seu
arredor.
Na de Medina del Campo pasaban tres cuartos do
mesmo, ainda que alí a espera era mais pequena. Podian ser un par de horas. O
problema era ó subir o novo tren donde o mais probable era que non se atopera
onde sentarse. Se habia sorte podiase atopar algún incipiente ligue que fixera
a viaxe, inda que fora de pé, o mais gradable posible.
Neste xoves próximo, iremos a capital do
reino, pasaremos por esas estacións sin tempo nin tanxiquera para velas, os
ligues xa van feitos, o tempo non será excesivo, unhas seis horas. Levaremos un
bon libro para eses momentos nos que non apeteza espereitar polas fiestras, e
esperemos que o chegar alí o tempo non sexa demasiado de invernia.
Imos o
estreno de unha obra de teatro, na que participa un membro desta
familia. Levarei camara, papel e “caneta” para tomar notas que a volta tentarei
de por negro sobre branco, es converterme por un día en critico teatral.
ESTO É O QUE IMOS VER.
Rectificación: ímos a Chamartín.
ResponderEliminarDía D, 9 horas pra a hora H. A viaxe física foi todo un éxito, falta a viaxe metafórica, que imos ver cómo sae.
ResponderEliminarEn breve, a resposta, aquí, á mesma bat-hora, no mesmo bat-canal.
Cántas horas se pasaban nas estacións, Xabres, menos mal que che pillaron de novo!
ResponderEliminar¿E que tal foi a obra?
Unha aperta.