viernes, 16 de diciembre de 2011

NOVA ERA, NOVO SISTEMA.



  Aquel mozo estaba sentado o lado da fonte. A fonte estaba arredada bastante da aldea. Rodeada de castañeiros, sabugueiros, nogueiras e demais arbores frondosos da zona de Val dos Marcos.
 Cuando a tia Andrea chegou a fonte, decatouse de que aquel mozo tiña fame. Notábase en que casi non era capaz de sosterse sobre aqueles espeques que querian facer de pernas.
  O querer averiguar o porqué daquela situación, foi cuando o consello dos veciños, chegou a conclusión de que había que axudalo.
 Despous de averiguar qué fora ó que levera alí o mozo, decidiuse xuntar o concello, pra tomar unha decisión de “audiencia celta”, e decidir a maneira de proceder.
  Tocouse a audiencia, coa campá centenária e dedicada a Santa Bárbara que alonxa ás tromentas. Xuntouse o concello debaixo do castañeiro, enriba da fonte, onde, desde tempos inmemoriais se facia. Os vellos Zoelas,invocando ó deus Bantúa, xa se xuntaban nas raices dun carballo beliño, sustituido co paso do tempo por aquel fermoso castiñeiro.
  Dixo o mozo, que él desde pequeno fora educado nun sistema diferente o que imperaba daquela.Era fillo do que se chamaba un financieiro. Ensineronle que o diñeiro servia pra  producir mais diñeiro.É decir que o diñeiro,para eles, era un instrumento para conseguir mais diñeiro. Prestaban diñeiro con intereses, nalgúns casos, abusivos, a rendabilidade que obtiñan, tiña que dar para, por un lado recuperar o invertido e por outro ter os xuros suficientes dós que tiñan que sair os gastos, o que habia que pagar en cocepto de comisions voluntárias os que tiñan o poder para que fixeran a vista gorda, e para pagar o minimo de impostos, para non chamar a atención. Tamén tiñan que sacar para os seus salarios que les facian levar un tren de vida determinado, e incrementar o patrimonio para poder seguir pondo diñeiro a traballar.
 En definitiva dixo que, salvo eso, él non sabia facer outra cousa. Traballar con maus ou coñecementos adquiridos, no era o seu. So sabia especular co diñeiro, abusar da necesidade que outros tiñan do mesmo, mais que co cambio de sistema de vida, ahora viase abligado a pedir polas portas.
  Levaba un montón de diñeiro enriba, mais non habia quen le dera nin un vaso de auga a cambio daqueles billetes e moedas, nas que as habia de prata e ouro. Naide queria aquelo.
 Cheguérase ó momento, xa coñecido desde a anqigüedade, do “trueque”. Ël non tiña nada mais que trocar que diñeiro, e eso xa se decatera de que non servía.
  Nas deliberacións do concello, houbo opinións de todolos ustos. Había quen decia que o mellor era deixalo morrer, igual que él e os seus antepasados deixeron a moitos sen cuartos. Outros decian que mandalo fóra da aldea e que se apañera como puidese, Outros que  o acolleran os seus pais, que eran ricos en "moneda".
  A asamblea de ancians, que era a que rexía a rex aldeana, decidiron que habia que darle a oportunidade que os seu antepasados, e o mellor él mesmo non darian a ninguén.
  Deixalo morrer non era acorde coa Lei Natural. Mándalo fora da aldea era tanto como deixalo morrer, fóra non había vida. A acollida polos pais era imposible, xa non se sabia se os tivera algunha vez.
  Acolléronse ó que decia aquel home palestino, que vivira nos albores da época que co seu nacemento empecera a contarse, e despous de varias idas e voltas configurou o calendário, bimilenário e pico actual."Dar de comer ó famento"
  Tiña un tempo para aprender a adaptarse, era prestado. Na outra banda quedábale o coñecido, do que xa lisquera.¡Facian falta escaldeirodores!

4 comentarios:

  1. De la economía productiva y la economía especulativa :)
    Yo creo que lo hubiese dejado morir, pero no por venganza, sino por autodefensa. Hay bichos que llevan la maldad en su naturaleza.
    Abrazos, Xabres.

    ResponderEliminar
  2. Sempre se asimilou o concepto de usura, non so en Espanha, tamén no resto de Europa, cos xudeos. Non tuveron eles toda a culpa. Temos que lembrar que os poderes políticos dese os romaos, nunca deixeron a aquelas xentes ter bens raices, terras ia propiedades co lo que ficeron do diñeiro a súa propiedade. Como tinhan prohibido adquirir terras, so les quedou que facer producir dinheiro o mesmo dinheiro, prestandoo os reyes pra que estos puderan facer guerras ia demáis felonías. Cando os reis non podían devolverles o dinheiro, perseguíronos ia expulsaronos, cunha mau diante ia outra detrás. Desa maneira chegaron mutos a Sanabria o longo do século deceseis, os Rodríguez, os Lourenzo, os Ferrero, os Chimeno, os Saavedra, todos apelidos de conveniencia. Chegaron despous os da Inquisición a Sanabria ia mutos xudeos conversos fuxiron de novo a o norte de Braganza, a comarca do MonteÇinho. Algúns afincáronse na Moimenta, según algún fraile perseguidor. "-Cuidado con la Moimenta; mala gente; son todos judios" Alí os xudeos tuveron que traballar co as maus ia recurrir o trueque. ¿Non sería o rapaz de teu conto algún daqueles xudeos?

    ResponderEliminar
  3. Xibeliuss: La economia especulativa debería tener una tasa que la hiciese inviable. (La Tobin, no me sirve). La productiva crea puestos de trabajo, pero creo que la cosa va para largo. No lo he matado, porque creo que todo el mundo tiene derecho a morir, si puede ser con remordimientos mejor.Unha aperta.

    ResponderEliminar
  4. Catrapeiro : Daquela a economia facia o que habia que facer.(conste que toda economia que non sexa distributiva e sostible, a min non me presta)Hoxendía e chegando o punto no que está a sociedade-económica, coido que que hai que rachar con pasado.
    Debo facelo bastante mal, pois so quería facer unha alegoria. Gracias pola información. Todo o que teña relación con Sanabria (Xeabra) é benvido.
    Unha aperta é noraboa pola túa bitácora.

    ResponderEliminar